Akor Tab Söz Çeviri Anasayfası
Forum :::   >> 

İşi Bilen Gelsin Cevaplasın Abi.
Arkadaslar evimde üzerinde EMG-85 manyetik bulunduran bir Cort X-2 ve Marshall MG10 amfim var. Pedalmış, prosesörmüş değişik denizlere açılmak istiyorum. Fakat bir bilgim yok. Bu konuda sıfırım. Konuya hakim arkadaşlardan:
-Shifter
-Octave
-Reverb
-Delay
-Eko
-Simülatör
-Autowah
-Dynamic Wah
-Flanger
-Chorus
-Tremolo
-Vibrato
-Phaser
-Synth
-Tuner
-Wah
-Compressor
-Boost
-Overdrive
-Distortion
-Fuzz
-Pre-amp gibi kavramları açıklamasını rica ediyorum.
Evde kendi havamda Mangadan Evanescenceden Systemden Metallicadan Megadethden Linkinden D.Demirkandan Türk ve Yabancı alternatif gruplardan çalarım. Bana en iyi ne gider ? Tavsiyeleriniz benim için çok önemli..

8.02.2011 15:41:52, 901 okunma, 3 cevap, kreacherman yazdı
3.
oldukca deriiiiiiiiiiiiiin bir konunun icinde atladiimin farkindayim
temaya giris cok zor cünkü secenek cok
o yüzden en klasiklerden basliim
1)drive efektleri:genellikle temiz(clean) olan tona kirmak bozmak kirletmek amaciyla kullanilan efektlerdir.bunlar eskiden yeniye tube screamer , fuzz , overdrive ve distortiondir.arada atladigim varsa lütfen ekleyin...
bu yeniden eskiye siralama ayni zamanda sinyal deisim miktarini da simgeliyor .yani tube screamer en az , distortion ise en yüksek sinyal deisimi sagliyor...ayrintilar icin lütfen ilgili basliklara bakin.

2)modulasyon efektleri:bu sinifa genellikle gelen sinyali kollara ayirip ,kollardan bazilarini deistirip ayni kaynaktan veren efektler girer.
bunlardan ünlüleri delay, tremolo , ring modulator , phaser , flanger, leslie ya da rotary ve tabii ki chorusdur
kisaca delay gelen sinyale bir tane daha ekliyor.ancak 2. sinyalin daha gec cikmasini sagliyor.böylece sinyal kendini 1 veya 1 den fazla kere tekrarliyor.bu konuda brian may cok ünlüdür.
tremolo da sinyal bir alcak bir yüksek olarak sunuluyor.
rotary de sinyal sag sol ya da stereo deilse daha alcqk daha yüksek tadda döner bir etki icinde sunuluyor.rind modulator da ossilasyon ile 2. bir sinyal olusturuluyor.phaser ile flanger abi kardes.olay sinyalin arkasinda baska dalga sekilnde hareket eden bir zeminin olusturulmasi.ve chorus...sinyal cogaltiliyor ve bir koro etkisi olusturuluyor

3)hall ya da genellikle reverb...olay gelen sinyalin daha büyük bir oda ,katedral ,salon ya da her nerde ise ordaymis hissi vericek sekilde deistirilmesi.gitar sesine canlilik katmak acisindan cok etkili.

4)booster...gelen sinyali güclendirmek anlamina geliyor.genelde tüplü ampler icin ya da zayif manyetikler icin kullanilir.ha bir de solistler icin.genellikle 6 ile 25 db arasinda deisiyor.

5)whammyyyyyyyyyyyyy!!!whamy...killing in the name of!!!!evet aslinda whammy , oktaver , detunerpitchshifter ile ayni aileden...olay gelen tonu hiz deismeden farkli bir nota olarak cikartmak.oktaver da olay ve genelde detuner da da ,gelen sinyale yenisini katmak.whammy de ise asil olay tek bir sinyali farkli sekilde disari vermek.morello mesela 2 oktav yükseltiyor solosunda.en sevdigim effektlerden biri.

6)wah ,yah .synth talk ,talk box.....burda amac gitar tonuna insan sesine benzer bir etki katmak.synth talk bunlarin en genis kapsamlisi.mesela en son yaptigim tonlardan birinde gitar "aaayeaaahh" diyordu.eehehe.eylenceli.cok kullanisli diil gerci.ama eylenceli.yah ve synth talk konusunda digitech 1 numara...
wah bunnarin en ünlüsü ,jimmy hendrix bu isin bokunu cikarmis kimsedir.sinyalin "wahhhhh" demesini saglayan teknolci bu.dunlop cry baby ve morley bu konuda öncü.ilk wah pedali ise vox a ait
talk box ise olayin en karmasigi,kick start my heart da coook belirgin sekilde duymak mümkün.olayda gitar sinyalini yüksek bir frekans ile karistirmak ve yönetmek mantigi güdülmüs.bu yüksek frekans önce bir hortum yardimiyla gitaristin agzina gidiyor(o yüzden aizlarii garip garip oynatiyolar ),dönen frekans gitar frekansina karistiriliyor.olay bu...livin on a prayer!!!!

7)compressor, sonic maximizer,enhancer ,exciter ,equalizer,limiter.compressor ve limiter yakin akraba.olay compressor de olay tüm frekanslari duyulabilir etkin bi seviyede tutmakta..alcak olan lari yükselt ,cok yüksek olanlari alcalt mantigi..bu tonun vurgusunu arttiriyor ,sustain artiyor...ama bence iyi bir compressor bulmak zor.tonun deismis hali canliliini kaybediyor ve nüanslar yok oluyor...birkac istisna disinda.blackbox oxygen mesela.limiter ise uclari kirpiyor...
sonic maximizer bbe nin bulusu...equaliser ,compressor ,ve daha bilmediimiz bikac cadi malzemesini kazanda kaynatip sihirli ton olusturuyor..hastasiyim sonuna kadar.
exiter ve enhancer sonic maximizer tadinda takilan ama bence cok etkili olmayan efektler...
equalizer a gelince.kanimca her gitarist icin mühim bir alet...nereye baglarsan baska etki aliyosun..mesela distortion un önüne baglarsan(gitardan hemen sonra) genellikle gitarin mayetikten gelen ses karakteriyle oynamis oluyosun.ama eger dist. dan sonra baglarsan(ya da amp de fx loop out a) o zaman da distortion un feedback ve karakteri deisiyor.bunlardan en ünlüsü boss tabiia.ama bence mxr---kerry king 10 band....cok sessiz ve cok saalam.
8)hush ya da gate hatta noise gate...gürültüyü azaltma ,feedback ile savasma anlaminda kullanilan efekt..özellikle cok kücük nüanslarla calan gitaristlerin hosuna gitmez.cünkü o nüanslari siler.ama ritm gitaristler icin özellikle konserde ve kayitta süperdir.
9)efektlerin baglanti sirasi:bu karisik bir konu...zevk renk olayi yine cereyan ediyor...burda önemli olan genellikle modulasyon efektlerini dist dan sonra baglamak.zira dist. bu efektleri de deistirdiinden özellikle delay de hic hos olmayan sonuclar doguyor...bossusa.com da oldukca ilginc kombinasyonlar gösterilmis.
wah bence dist dan önce kullanilmali.bu dist. in daha az deismesini sagliyor...compressor ve equaliser bence gitardan sonra ilk kullanilan efektler olmali.en sona hush ,ondan önce de modulasyonlar gelmeli.
vayy be bayaa yazdik
daha cok uc efektler var
tonla synth efekti mevcut ve hatta tape eater adinda ve tadinda efektler bile var.


nemesis-aos2 | 25 Şubat 2011 Cuma 20:39
2.
arkadasım bunları ayrıntılı bı sekılde acıklamaya ımkan yok. burdan acıklamaya calıssak bıle yeterlı olmaz. senın bu pedalları duyman lazım. okumakla muzık ogrenılmez, duyman lazım. o pedalların cıkaracagı sesı ben burdan sana nasıl anlatabılırım.

pedal konusunda sana bıkac tavsıyede bulunabılırım sadece. oncelıkle temel olarak ıkı tıp pedal wardır. bunlardan bırıncısı anolog ıkıncısı ıse dıgıtal pedaldır. dıgıtal pedallara processorde denır. sunu kesınlıkle soyleyebılırımkı anolog pedallar dıgıtıallerden cok daha ıyı we kalıtelıdır yenı baslayanlar bunun tersını ıddaa etsede zamanla onlarda anologların daha ıyı oldugunu anlarlar.

analog pedalla dıgıtal pedal arasındakı en buyuk fark anolog pedallarla setup kurarken her effect ıcın ayrı bı pedal alman lazım yanı sen burda yaklasık 20 tane effect yazmıssın sen bu yazdıgın setupı kurmak ıcın en az 10 tane anolog pedal alman lazım. ama dıgıtallerde durum boyle deıldır. sadece bır tane dıgıtal pedalla bunların hepsıne we daha fazlasına sahıp olabılırsın.

sana tawsıyem cok fazla butce ayırmadan bı processor alman we orda bu effectlerın nasıl calıstıgını gormen. alcagın processorun ozellıklerını satın aldıgın yerden ogrenebılırsın.

kolay gelsın...


choopterasive | 25 Şubat 2011 Cuma 20:14
1.
ben akustik çalıyorum. pek bilmiyorum ama
http://www.uzmantv.com/arama?expert=186&sort=vcd
bu adrese gir. tüm videoları izle :) çoğunu öğretiyor.


sq3 | 25 Şubat 2011 Cuma 19:37

Anket
VoteX soruyor:
Hangi Gitar Sizce???













Sonuçlar | Sonuçlar & Yorumlar
Yeni Anket | Anketler



AkorMerkezi.com © 2024
Gizlilik Politikası - Kullanım Koşulları - Kurallar - Son Yorumlar - Rastgele

GitarAkor.com kolonisidir. Derleme 0,19 saniye.