13. |
hocam tc. zor ama boss benim de aklıma yattı. Teşekkürler :)
|
12. |
bilgeserdar yazdı. Alıntı olarak kullanılıyor: daha yeni olduğum için analog setuptan ziyade prosesör almayı düşünüyorum . Bu konuda da tavsiyelerini almak isterim :)
kardes paranvarsa tc elektronics al derim. yoksa boss gt serilerinden biri olabilir bence
|
11. |
daha yeni olduğum için analog setuptan ziyade prosesör almayı düşünüyorum . Bu konuda da tavsiyelerini almak isterim :)
|
10. |
paul_gilbert muhteşem yazmış ben de okudum :) altına imza atıyorum. Katkıda bulunabileceğim bir tek konu var o da gitarın kendisi. Eğer bir musicman kullanmıyosan elindeki gitar da senin tonunu belirler. Bir stat ve ibanezi aynı set-up a bağladığında ortaya birbirinden çok farklı tonlar elde edersin. Elbette burda gitarda kullandığın manyetiklerin karakterinin payı çok büyük. elektroda özellikle kullanılan ağaç ın tona olan etkisi çıplak kulakla anlaşılması zor bir fark yaratır ancak manyetikler işin temelidir.
örnek ondan verildiği için söyleyecem, smells like başlarken giriş riff i de kirli, ardından ritm ile distortion geliyor. Muhtemelen gitaristilerin çokca başvurduğu bir yöntem de yanlış bilmiyorsam kurt fender ve marshall kombinasyonu yapıyor, amfide kirli bir overdrive ve analog bir distortion kullanmak. pedalı devre dışı bıraktığında volümü podu ile çok temiz bir ton alde edebileceğin gibi, tuşe ile overdrive tonuna ulaşabilir, daha yükselmek istediğinde de distontiın pedalı kullanırsın. fikir vermesi açısından youtube dan analog setup terimini aratabilirsin.
|
9. |
doğrudur olabilir:) rica ederim:)
|
8. |
boss ds-1 diyenler de var ama distortion olduğu kesin , yardım için teşekkürler :)
|
7. |
kurt cobain'in o şarkıda kullandığı dod marka distortion pedalıydı sanırım. kesinlikle distortion olduğundan eminim.
|
6. |
mesela smells like'daki ton overdrive mı distortion mı?
|
5. |
yok yok herşeyin başı teknik :D Saol tavsiye için :)
|
4. |
yalnız prosesör'ün şöyle bir tehlikesi var. ton hastalığı yaratıyor:D . oyuncak gibi :D .tavsiyem prosesör alırsan tonlara çok kapılma tekniğin peşinden git :)
|
3. |
bilgilendirme için çok teşekkürler. Benim gibi başlangıç seviyesi gitaristleri için prosesör daha mantıklı bi tercih anladığım kadarıyla.
|
2. |
selam arkadaşım
- overdrive dediğin şey aslında kazanç(gain)'in çok fazla yükseltilmesiyle oluşan bir durum. adı üstünde over(aşırı)-drive(götürme). amfinin kazancını kendi üzerinden yükselterek veya pedal yardımıyla amfi kazancını yükselterek elde edilir. - distortion aslında overdrive ile kavram olarak aynı anlama geliyor. çünkü amfiyi aşırı sürmek demek devrede distortion oluşması demek. yani distortion bunun teknik adı. ancak distortion pedalı dediğin zaman iş değişir. çünkü distortion pedalları tonu amfinin kazancını arttırarak yükseltmek yerine bizzat kendi üzerinden kirlileştirir. yani başlı başına bir overdrive/distortion kaynağıdır. ancak müzisyenler yine de distortion ile overdrive kavramlarını ayırır. distortion dendiği zaman pedallardan elde edilen, daha sert ve karakterli bir ton akla gelir. overdrive ise daha yumuşaktır. - reverb yankı demek. gitarın sesine yankı efekti ekliyor. birçok amfi üzerinde bu efekt bulunur. gelişmiş pedallarla veya prosesörlerle çeşitli ortam(studio,açık konser alanı gibi) yankılarını alabilirsin. - chorus koro demek. yani tek bir gitar sesinden birden fazla gitar sesini bir koroymuş gibi aynı anda veren bir efekt. bunun tona etkisini görmek istiyorsan guns'n roses'ın paradise city adlı şarkısının giriş kısmındaki gitar tonunu dinleyebilirsin. - delay gecikme demek. tek bir gitar sesinin arkasına gecikmiş kopyalarının eklenmesidir. örneğin bağırdığın zaman akustik bir ortamda sesinin birkaç defa yankılarını duyarsın. delay efekti işte budur. genelde pedal kullanılarak elde edilir. gecikme zamanı, yankı sayısı, gecikmiş seslerin düzeyleri gibi ayarlar vardır üzerlerinde. bir derdim var'ın giriş kısmında delay efektini duyabilirsin. - prosesör pedalların yaptığı işlerin hepsini içinde barındıran alettir. ortalama bir prosesör içinde onlarca amfi efekti, distortion, reverb,delay, fuzz vs. pedalları efektlerini bulabilirsin. pedalların %90'ı analog'dur. prosesörlerin hepsi dijitaldir. yani içinde barındırdığı işlemciyle analog devrelerin dijital olarak modellemesini yapar. bunu yaparken bir kayıp ortaya çıkar ve ne yazık ki hiçbir zaman analog kalitesine ulaşamaz. hatta ortalama prosesörlerin çoğunun modellemeleri analog pedal'a göre belirgin bir şekilde kötüdür. ancak analog pedalların her birini ayrı ayrı alarak iyi bir setup oluşturmak çok maliyetlidir. prosesör ile sistemini çok daha ucuza kurabilirsin tabi ki tondaki kayıpları göze alarak. ayrıca iyi bir prosesörle yazdığın tonları kaydedebilir, sahnede tonlar arasındaki geçişleri tek tuşla yapabilirsin. yani kullanımı oldukça rahattır. iyi bir amfi + çok kaliteli bir prosesör , iyi bir amfi + analog pedal sistemine göre tercih edilebilir yani. prosesörlerin genel olarak amfi modellemeleri konusunda zayıf olduklarını düşünüyorum. bunun sebebi koskoca karmaşık, yüksek güçle beslenen devrelerin simülasyonunun çok zor olması olabilir.
|
1. |
overdrivelı ton sert ve boğuktur,distortionlu ton sert ve parlaktır,chorus koro efekti,delay sesi geciktirir ve tekrar ettirir,phaser derinl,k verir.prosesör dijitall olarak sesi değiştirir,analog pedallar ise elektronik olarak
|