9. |
alphacarackter yazdı. Alıntı olarak kullanılıyor:
Patavatsız yazdı. Alıntı olarak kullanılıyor:
alphacarackter yazdı. Alıntı olarak kullanılıyor: Şarkının tonuna göre majör ve minör akorlar için 1-3-5 formülünü uygulayabilirsin.
o nasıl oluyordu acaba?
Mesela La minör akoru e-0 - Mİ B-1 - DO G-2 - LA D-2 - Mİ A-0 - LA E-X Gördüğün gibi akorun içinde 3 ses var.
Mesela şarkının tonu do majör Do notası için Do(1) Re Mi(3) Fa Sol(3) - Do-Mi-Sol notalarını basarsan Do majör akorunu elde etmiş olursun. Re notası için Re(1) Mi Fa(3) Sol La(5) - Re-Fa-La notalarını basarsan Re minör akorunu elde edersin..
Selim ışık derslerini izliyorum diyorsun. Gam,ses aralıkları derslerinden sonra dünyanın bütün akorları derslerini izlersen akor konusunu kolaylıkla anlarsın. Umarım yardımcı olabilmisimdir.
bu harika bir tüyo,kesinlikle denemeliyim :) çok teşekkürler
|
8. |
swp yazdı. Alıntı olarak kullanılıyor: gam bilgisini geliştirmek evet ben bu işle nerden baksan 2 senedir uğraşıyorum abartma diyen arkadaşlar çıkabilir ama ciddi ciddi günde min 4 saat egzersiz ve teknik çalışırım neyse gam bilgisi nasıl gelişir benim uyguladığım bir kaç teknik var mesela ben minör gamda la minör tamamen natürel sesler aldığı için minör ve pentatonik gamı önce bütün klavyede la minör için buldum bunu yaparken klavyeyi 5 er perdeyle böldüm ve her 5 perde arasında bulunan la minör gamına ait notaları ve düzenleri çıkardım zaten işin zor kısmı bulmak bulup beynine kazıdınmı sonra pekiştirme geliyor bütün klavyeyi la minörde yedirdikten sonra do majör gamınıda aynı şekilde hallettim. diğer notalarıda gama uyarlamak eğer bir notada minör veya majörü iyi biliyorsan çok basit max 1-2 saatte çözersin şöyle örnek veriyim ben la minörde çalıştığım için genelde öyle takılyorum doğaç vs evde ama bir arkadaşla çalıyoruz şu ara adamın tonu do# ama ben arkadaşla tanıştık 2 gün sonra bütün parçaları do# den eksiksiz çalıyordum kısaca öncelikle istediğin bir notanın gamını al ve bütün klavyede çalış sonra zaten o gamı diğer notalarda çıkartırsın çok rahat hemde. sonra minör ve majörde olay oturunca zaten belli bir yol katetiğini anlıyorsun ve yavaş yavaş duyduğunu çalmaya başlıyorsun ben bazen sırf kulak alışsın diye radyoyu açarım hangi parça gelirse hemen parça bitene kadar melodiyi çıkarmaya çalışırım. he bir diğer kolaylıkta selim ışığında dediği gibi klavyeyi ezbere bilmek bunu yapmak için tüyolarda veriyor bence güzel metodlar zaten ezberlemeye çalışınca onun dediği tüyoların otomatik olarak beyinde şekillendiğini görüyorsun.elimden geldiğince anlattım inşallah bir yardımımız dokunur...
çok teşekkürler,sabırla anlatmışsın :)
|
7. |
gam bilgisini geliştirmek evet ben bu işle nerden baksan 2 senedir uğraşıyorum abartma diyen arkadaşlar çıkabilir ama ciddi ciddi günde min 4 saat egzersiz ve teknik çalışırım neyse gam bilgisi nasıl gelişir benim uyguladığım bir kaç teknik var mesela ben minör gamda la minör tamamen natürel sesler aldığı için minör ve pentatonik gamı önce bütün klavyede la minör için buldum bunu yaparken klavyeyi 5 er perdeyle böldüm ve her 5 perde arasında bulunan la minör gamına ait notaları ve düzenleri çıkardım zaten işin zor kısmı bulmak bulup beynine kazıdınmı sonra pekiştirme geliyor bütün klavyeyi la minörde yedirdikten sonra do majör gamınıda aynı şekilde hallettim. diğer notalarıda gama uyarlamak eğer bir notada minör veya majörü iyi biliyorsan çok basit max 1-2 saatte çözersin şöyle örnek veriyim ben la minörde çalıştığım için genelde öyle takılyorum doğaç vs evde ama bir arkadaşla çalıyoruz şu ara adamın tonu do# ama ben arkadaşla tanıştık 2 gün sonra bütün parçaları do# den eksiksiz çalıyordum kısaca öncelikle istediğin bir notanın gamını al ve bütün klavyede çalış sonra zaten o gamı diğer notalarda çıkartırsın çok rahat hemde. sonra minör ve majörde olay oturunca zaten belli bir yol katetiğini anlıyorsun ve yavaş yavaş duyduğunu çalmaya başlıyorsun ben bazen sırf kulak alışsın diye radyoyu açarım hangi parça gelirse hemen parça bitene kadar melodiyi çıkarmaya çalışırım. he bir diğer kolaylıkta selim ışığında dediği gibi klavyeyi ezbere bilmek bunu yapmak için tüyolarda veriyor bence güzel metodlar zaten ezberlemeye çalışınca onun dediği tüyoların otomatik olarak beyinde şekillendiğini görüyorsun.elimden geldiğince anlattım inşallah bir yardımımız dokunur...
| swp | 25 Ocak 2014 Cumartesi 10:06 |
|
6. |
Ben akor kalıplarını transpoze ediyorum genelde mesela am em f g dm akorlarını farklı perdelerde şarkıya uydurarak çıkartıyorum
|
5. |
Patavatsız yazdı. Alıntı olarak kullanılıyor:
alphacarackter yazdı. Alıntı olarak kullanılıyor: Şarkının tonuna göre majör ve minör akorlar için 1-3-5 formülünü uygulayabilirsin.
o nasıl oluyordu acaba?
Mesela La minör akoru e-0 - Mİ B-1 - DO G-2 - LA D-2 - Mİ A-0 - LA E-X Gördüğün gibi akorun içinde 3 ses var.
Mesela şarkının tonu do majör Do notası için Do(1) Re Mi(3) Fa Sol(3) - Do-Mi-Sol notalarını basarsan Do majör akorunu elde etmiş olursun. Re notası için Re(1) Mi Fa(3) Sol La(5) - Re-Fa-La notalarını basarsan Re minör akorunu elde edersin..
Selim ışık derslerini izliyorum diyorsun. Gam,ses aralıkları derslerinden sonra dünyanın bütün akorları derslerini izlersen akor konusunu kolaylıkla anlarsın. Umarım yardımcı olabilmisimdir.
|
4. |
swp yazdı. Alıntı olarak kullanılıyor: merhaba kardeşim ben sana kendi yöntemimi söyleyeyim sonra açıklayayım dilimin döndüğünce : öncelikle ben çıkaracağım parçanın melodisini herhangi bir gamda (genelde la notasının major minor hicaz kürdi nihavent vs) melodiyi çıkartıyorum zaten en büyük kısmı bitiyor burda doğru melodiyi kulağım onayladıktan sonra ( kulak derken burda iş biraz teknik bilgi ve absolute dinleme olayına dayanıyor) parçayı açıp orjinal tonu bu diyesiye kadar o hazırladığım melodiyi diğer notalarda deniyorum ve yine kulak onayladıktan sonra iş sadece gamın dizilimiyle akorları yazmaya kalıyor ama burdada illa her parça gamla aynı notayı alacak diye birşey yok parça minör giderken bir yerde major bir ton alıyorsa ve bu sürekli tekrarlıyorsa oralarıda uygun akorları koayarak bitiriyorum. ancak ben genelde solo enstruman üstüne çalıştığım için sadece çok beğendiğim veya mecbur yapmam gereken parçalarda akor çıkardığım için pek fazla uğraşmıyorum.genelde vokal veya ritm gitarist arkadaşlar tonlarını bildiği için parçayı dinleyip onların tonlarına göre çıkarıyorum. orjinal ton olayında da tavsiyem herkesin belli bir ses aralığı vardır bu nedenle eğer çalıp söylüyorsan parçanı kendi tonuna göre ayarlaman çünkü asıl orjinal ton senin kendi tonuna göre olan tondur. sitelerden bakıpta çaldığın akorlar hep farklılık gösterir ya yalnış yada insanların kulaktan kendilerine göre transpoze ettiği tonlardır. gerçekten orjinal tonlarda her parçayı okuman imkansızdan da ötebirşeydir nedeni de her insanın belli bir ses aralığının olması...
gerçekten çok teşekkürler,özenle anlatmışsın.zaten ben de gam bilgimi geliştirmeye çalışıyorum,akor çıkarma sıkıntımı da buna dayandırıyordum açıkçası.önerilerini elbette uygulamak isterim.gam bilgimi selim ışık gitar dersi videolarından yararlanarak geliştirmeye çalışıyorum,başka bir tavsiyen var mıydı acaba?
|
3. |
alphacarackter yazdı. Alıntı olarak kullanılıyor: Şarkının tonuna göre majör ve minör akorlar için 1-3-5 formülünü uygulayabilirsin.
o nasıl oluyordu acaba?
|
2. |
merhaba kardeşim ben sana kendi yöntemimi söyleyeyim sonra açıklayayım dilimin döndüğünce : öncelikle ben çıkaracağım parçanın melodisini herhangi bir gamda (genelde la notasının major minor hicaz kürdi nihavent vs) melodiyi çıkartıyorum zaten en büyük kısmı bitiyor burda doğru melodiyi kulağım onayladıktan sonra ( kulak derken burda iş biraz teknik bilgi ve absolute dinleme olayına dayanıyor) parçayı açıp orjinal tonu bu diyesiye kadar o hazırladığım melodiyi diğer notalarda deniyorum ve yine kulak onayladıktan sonra iş sadece gamın dizilimiyle akorları yazmaya kalıyor ama burdada illa her parça gamla aynı notayı alacak diye birşey yok parça minör giderken bir yerde major bir ton alıyorsa ve bu sürekli tekrarlıyorsa oralarıda uygun akorları koayarak bitiriyorum. ancak ben genelde solo enstruman üstüne çalıştığım için sadece çok beğendiğim veya mecbur yapmam gereken parçalarda akor çıkardığım için pek fazla uğraşmıyorum.genelde vokal veya ritm gitarist arkadaşlar tonlarını bildiği için parçayı dinleyip onların tonlarına göre çıkarıyorum. orjinal ton olayında da tavsiyem herkesin belli bir ses aralığı vardır bu nedenle eğer çalıp söylüyorsan parçanı kendi tonuna göre ayarlaman çünkü asıl orjinal ton senin kendi tonuna göre olan tondur. sitelerden bakıpta çaldığın akorlar hep farklılık gösterir ya yalnış yada insanların kulaktan kendilerine göre transpoze ettiği tonlardır. gerçekten orjinal tonlarda her parçayı okuman imkansızdan da ötebirşeydir nedeni de her insanın belli bir ses aralığının olması...
| swp | 24 Ocak 2014 Cuma 22:38 |
|
1. |
Şarkının tonuna göre majör ve minör akorlar için 1-3-5 formülünü uygulayabilirsin.
|